Ditticento

Nem pentagram, enneagram

Ian Morgan Cron – Suzanne Stabile: Úton önmagunkhoz

2020. május 07. - Ditticento

enneagram.gif

Be kell valljam, a könyv olvasása előtt egyáltalán nem hallottam az enneagramról, pedig szeretek személyiségteszteket töltögetni és igencsak élvezem, mikor bizonyítást nyernek egyes elképzeléseim a beállítottságommal kapcsolatban.

Ahogy elkezdtem beleásni magam a témába, döbbenten tapasztaltam, hogy egyes körökben mennyire kártékonynak, vagy Istennek nem tetszőnek minősítik ezt a személyiségtipológiai rendszert. Ha valaki, aki olvassa ezt a posztot és erről bővebb tudása van, azt megköszönném, ha felhomályosítana. Mert szerintem a világon semmi csúfság nincs ebben az egészben, sőt, tovább megyek, a hitnek sincs hozzá több köze, mint ahogy a lelkészi pálya néhol átfedi a pszichológusit. A fél pont levonás ennek járt, nekem teljesen irreleváns volt a vallásos tartalom a téma kapcsán, de tekintve, hogy egy lelkész (és egy lelkészfeleség) a szerző, valamint a kiadó keresztény mivolta természetesen indokolttá tette ezen kitérőket is. Nincs ezzel baj, de a könyv enélkül is megállja a helyét.

A Kettesek valósággal megmámorosodnak az elismerő szavaktól. Az olyan hálálkodó kifejezések, mint „Mihez kezdenék nélküled?” vagy „Az életemet mentetted meg!” boldoggá teszik a Kettest – de nem a szó hétköznapi értelmében, hanem a „Justin Bieber visszajelölt a Twitteren” értelemben!

Például azért, mert ahogy a kilenc személyiségtípuson végig megyünk, hát az valami baromi izgi! Azon túl, hogy igazi gyomorszájbavágós jellemzést kaphattam magamról az egyik típus leírásában, marha jókat szórakoztam, mikor ráismertem egyes emberekre a környezetemből.

Ha érzelmekről van szó, olyan fogékony vagyok, mint a légypapír. Nálam olyan sokáig időznek a váratlanul felbukkanó érzések, hogy lakbért szedhetnék tőlük.

A könyv kiadása is igen tetszetős, nagyon ízléses és elegáns volt, ahogyan felépítették a szöveget a lapokon, a fordítás is teljesen rendben volt. Néhány bosszantó félreütés volt csupán, bár a mentafora szón azért vigyorogtam egy darabig…:)

Mindent összevetve: a pszichológia, személyiséglélektan iránt érdeklődőknek bátran ajánlom. Ne rettentsen meg senkit a vallásos tartalom, ateisták is nyugodtan próbálkozhatnak vele.

Végezetül ezúton (is) köszönöm Orsinak, hogy megismertetett ezzel a könyvvel. :)

Kép forrása: www.enneagramchattanooga.com

_____________________________________________________________________________

Olvasás időpontja: 2019. május 13., 08:22 → 2019. május 24., 21:16

Értékelés: ★★★★★ (5/5)

A könyv adatai:
Eredeti cím: The Road Back to You
Fordító: Lisztes Gábor
Kiadó: Harmat
Puhatáblás, 256 oldal
Kiadás éve: 2019

A bejegyzés trackback címe:

https://ditticento.blog.hu/api/trackback/id/tr1815668992

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása