Ditticento

Érettségi BookTag

2020. június 07. - Ditticento

booktag.pngÚjabban a molyon reneszánszát élik a BookTag-ek. Ez a jópofa kérdezz-felelek játék könyvek és olvasmányok segítségével segíti a válaszadásban kitöltő személyt, hogy egy kicsit jobban megismerhessük.

Vica barátném meghívására most az érettségi-tematikára felfűzött kérdéssort közlöm, mely a közelgő osztálytalálkozónkra készülődvén mondhatni, aktuális is :)

A válaszokat egykori olvasmányaimból mazsoláztam össze.

1. Matematika – Könyv, aminek szám van a címében. (Lehet betűvel leírva is)

Natascha Kampusch: 3096 nap

Nyelvszakos osztályba jártam, többségében humán beállítottságú osztálytársakkal. Nem a matematika volt a legutáltabb tárgyam, ennek ellenére a legtöbb órát úgy ültem végig, hogy közben arra vártam, mikor is mehetek ki végre a teremből.

2. Magyar nyelv és irodalom – Könyv egy érettségin is előforduló szerzőtől.

Kosztolányi Dezső: Pacsirta

Mennyire szerettem volna Kosztolányit húzni a szóbelin! Akkoriban annyira betaláltak nálam a művei, hogy képes lettem volna órákig beszélni róluk. Végül Franz Kafkáról és Az átváltozásról regélhettem a bizottság előtt.

3. Történelem – Valós, múltbéli esemény alapján íródott könyv.

Sacha Batthyány: És nekem mi közöm ehhez?

Hiába gondolok azóta is szeretettel a töritanáromra, sajnos nem mindig ugyanazt találtuk érdekesnek a történelmi anyagból. Mikor a hadászati és a csatákról szóló részeket kellett a legrészletesebben megtanulni, akkor gyakran bosszankodtam azon, engem ez mennyire nem érdekel...

4. Idegen nyelv – Könyv, amit nem magyarul olvastál.

J. D. Salinger: The Catcher in the Rye

A könyv, amit legalább négyszer olvastam, ha nem többször. Ebbe beletartozik az első magyar fordítás, az angol eredeti, illetve a felújított magyar változat. Összemosódik, melyik volt meg többször. De ez tipikusan egy pár évente újraolvasós könyv.

5. A kötelező választott tantárgy – Könyvcímmel jellemezd a választott tantárgyadat!

Frédéric Strauss (szerk.): Pedro Almodóvar

Mozgókép-és médiaismeret. Illetve ekkoriban lettem Pedro Almodóvar művészetének is nagy rajongója.

6. Előrehozott érettségi – Könyv, amit szerinted túl fiatalon olvastál el.

Gárdonyi Géza: Egri csillagok

Valamelyik jóképességű tanár úgy vélte, jó ötlet ezt a könyvet általános iskola harmadikban (!) elolvastatni a diákokkal. Az eredmény: azóta sem tudok a kezembe venni Gárdonyi-kötetet.

7. Bankett – Könyv, amelynek egy jelenetében étteremben/bálban vannak a szereplők.

Lev Tolsztoj: Anna Karenina

Nem sokkal érettségi után olvastam és volt benne egy nagyon jól megírt báli jelenet, amire azóta is emlékszem.

8. Osztályfőnök – Egy könyv címével jellemezd a középiskolai (vagy általános iskolai, amelyiket szeretnéd) osztályfőnöködet.

Azt hiszem, azzal járunk a legjobban, ha ezt a kérdést kihagyom...

9. Osztálytársak – Egy könyv címével jellemezd a középiskolai (vagy általános iskolai) osztályodat.

Irwin Shaw: Oroszlánkölykök

Semmi kapcsolat a könyv tartalma és a címe között :) Mégis, olykor egymásba belekapó, virgonc kölykök voltunk akkor valamennyien.

10. Maradandó emlékek – Válaszd ki az egyik olyan tanárodat (lehet pozitív vagy negatív), akit sohasem fogsz elfelejteni és ajánlj neki egy könyvet!

Könyvet nem ajánlok, mert nem hiszem, hogy tudnék újat mutatni. Rózsa néni, általános iskolai rajztanárnőm, illetve szakkörvezetőm akkora hatást tett rám, hogy több évtized eltelte után is heti szinten eszembe jutnak tőle emlékek, mondatok. Igazi, jó értelemben vett régimódi tanár, aki a saját tárgyán túl az életre is tanított minket. Isten tartsa meg jó egészségben még sokáig!

 

A bejegyzés trackback címe:

https://ditticento.blog.hu/api/trackback/id/tr5215752692

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása