Ditticento

Állatkert a hátizsákomon

Ismerkedés a zsugorfóliával

2020. június 03. - Ditticento

Céges hátizsákom olyan hívogatóan ácsingózott valamiféle dekorációra, hogy körülbelül abban a pillanatban biztos voltam benne, hogy kerül rá valami, amikor megkaptam.

Első fotódokumentált ügyködésem a zsugorfólia/zsugorka/shrink plastic anyaggal való küzdelmem krónikája.

Aki még nem próbálkozott vele, annak szólok, annyira azért nem egyszerű vele dolgozni. Legalábbis amit én szereztem be a művészellátóból, nem igazán barátja a színes ceruzáknak, Posca-filcem pedig ekkor még csak egyféle színben volt (fehér).

img_0542.JPG

Leginkább maradt hát az alkoholos filc, mint kontúrozó- és színezőeszköz. Egy kifestőkönyvből néztem ki magamnak ezt a szép kis kiwit.

img_0543.JPEG

Körberajzolás után az alkoholos filckészletemmel (Pepco) színeztem ki a rajzot.

ELSŐ FELFEDEZÉS: Tudtátok, hogy az alkohol oldja az alkoholt? Szóval igen, az apróbb pöttyöket, magokat érdemes utólag megrajzolni, hogy ne váljon belőlük egy csúnya paca, avagy ne kelljen kerülgetni őket a kitöltő szín felvitelekor.

img_0544.JPG

Színezést követően így néz ki a kiwink. Alkoholos filccel zsugorfólián nem játszik a satírozás, inkább finoman oda-odalapogatni kell a toll hegyét, ezért is lett ilyen akvarell-hatású a kép.

MÁSODIK FELFEDEZÉS: Alkohol ide vagy oda, a filc ragad, miután felvitted a felületre. Rá az ujjbegyedre, némi ujjlenyomatot hagyva a rajzon. Nem túl szép látvány.

img_0545.JPEG

Körbevágás után a kiwi csatlakozott Csiguszhoz, a már korábban elkészített nyalókaházú jószághoz, ekkor még ekkorák voltak. Mellesleg Csiguszon remekül lehetett a színek összemosását gyakorolni.

img_0546.JPG

Ezt követően elhelyeztem őket egy kb 120 °C-ra előmelegített sütőben, egymástól tisztes távolságra. Amint megindul a zsugorodás, pöndörödnek összevissza, mivel már láttam olyat, hogy összeragadt két versenyző, jobbnak láttam nem kockáztatni.

img_0547.JPEG

Maga a zsugorodás relatíve hamar megtörténik, miután kisimultak a delikvensek, kiemeljük őket a sütőből és rend kedvéért még egy nehezéket is ráteszünk (ez nálam egy üvegtál alja volt), hogy hűléskor se zavarjon be a hőmérséklet-különbség, újabb pöndörödést előidézve.

Az eredmény: jóval kisebb, vastagabb és sötétebb színű formák. Vigyázat! Továbbra is ragadnak. Ezt kiküszöbölendő, megküldtem őket némi lakkal (Diamond Glaze, Magyarországon, sőt, még a kontinensen sem kapható, de valószínűleg bármilyen más lakk megteszi).

img_0548.JPEG

Ezt követően csatlakozhattak a többi pajtáshoz. A fekete bárányka saját tervezés, a többieket sablonból gyártottam. Erős ragasztóval a hátoldalunkra illesztettem a kitűzőalapokat, majd...

img_2903.JPG

Voilá, íme a feltűzött minták. Szerintem szépen érvényesülnek a szürke anyagon.

Összefoglalva: A zsugorfólia nagyon jópofa találmány, látványos és hamar elkészül vele az ember. A rossz tapasztalatokat elkerülendő, érdemes körültekintően választani hozzá színezőeszközt. A lehetőségek tárháza csaknem végtelen, láttam olyat is, hogy valaki porpasztellel dolgozott. Akiben van kísérletezőkedv, izgalmas dolgokat alkothat ezzel a technikával.

Köszönöm, hogy végigolvastad, remélem, sikerült hozzá kedvet csinálnom :)

 

A bejegyzés trackback címe:

https://ditticento.blog.hu/api/trackback/id/tr5215737536

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása